Utställning

Nu har jag anmält Milton till hans första utställning. Han kommer att tävla i juniorklass (9-15 mån). Utställningen kommer att vara i Nordichallen i Sundsvall 4 oktober som är en söndag. Lite nervöst är det allt men Miltons uppfödare kommer att vara där med en halvsyster till Milton så hon kanske kan hjälpa mig om det behövs.

Det var ett tag sedan jag var på utställning förra gången, då med en lite större ras, min rottweiler Simon. Han hade ett ganska kraftigt överbett så han fick inget pris, vilket jag i och för sig visste innan men det kan ju vara kul ändå att få en bedömning på sin hund.

Det kostar 320 kr att ställa ut sin hund, så det är inte någon stor kostnad och jag tycker att man bör ställa ut sin hund, för det är ju viktigt för upp uppfödaren att se hur kullen blev.

Går det inte bra för Milton så kommer han att kastreras, vilket jag tycker är en självklarhet om man inte ska gå i avel och eftersom jag är en seriös människa så tänker jag inte avla på Milton om han inte får lägst en tvåa på utställning, det är ju vad Kennelklubben rekommenderar och sedan ska han även patellaundersökas eftersom det är ett krav från Kennelklubben från och med i år.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad spännande med utställning. Hoppas det går bra.

2009-09-03 @ 14:41:03
URL: http://chitassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0