Fruntimmersvecka

Regn, regn och åter regn. Det märks att det är fruntimmersveckan för som vanligt kan inte tanterna hålla tätt.....
Milton avskyr regn och vill helst ligga under täcket och bara sova hela dagarna.
Små syskon har han fått men jag måste säga att ännu så länge är vi nöjda med bara den här lille rackaren. Eftersom Milton är en sån lättsam hund så vet man ju aldrig om nästa blir lika bra.

Det är väldigt skönt att han inte är skällig, undrar om det finns fler chihuahuor som inte skäller när det ringer på dörren?
Blir det en till så kommer vi att ta den från Chi-lott´s kennel i alla fall.
Den här rasen verkar bara ha fördelar. Tystlåten, tar liten plats, liten i maten, lugn inomhus, älskar hundar, människor samt är väldigt pigg på att spåra och att gå långa promenader med mera.
Han kan inte så många tricks ännu mer än att dansa men det kommer. Eftersom han hoppar från bord, soffor (rejält höga bord) och stolar så kanske agility vore något ?

Å andra sidan är vi faktiskt också sugna på en lite större ras. Rottweiler är en ras som har funnits i familjen förut och kanske skaffar vi en sådan. Vi har varit i kontakt med en kennel i Långsele, utanför Sollefteå som heter "North Side". Den verkar vara väldigt seriös och bra och det viktigaste är ju faktiskt att hitta en bra uppfödare, som kan hjälpa till att välja ut en valp.

Här i Sollefteå pågår "Nipyreveckan" , det är olika teman varje dag och i morgon är det "Hundens dag". Det blir uppvisning av olika raser och så ska de visa agility. Instruktörer kommer att finnas på plats om man har frågor.
Det blir roligt för Milton att få titta på alla hundar där.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag har faktiskt också en chihuahua som inte skäller speciellt mycket. Det är min tik Summer. Visst händer det att hon skäller någon gång när vi är ute, men när jag säger åt henne att vara tyst, så är hon det. Tyvärr är hanarna inte lika duktiga. Men jag jobbar på det, varje dag.



Bra inlägg du gjorde på min blogg. Jag håller med dig till 100 %.

2009-07-21 @ 23:58:41
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0