Rottweiler som äter.

Hej på er alla hundvänner.
Vi får hoppas att julen har varit bra för er och att ni precis som vi har haft mycket snö.
Milton har inte vält julgranen i år, vilket därmot huligankatterna har gjort tre gånger och förstört belysningen.
Alfons är en stor katt, tror han väger cirka 7 kg och är väldigt hög i mankhöjd så det räcker att han går förbi för att tippa julgranen.
Dessutom så undrar jag varför alltid alla plastgranar är sneda. Vi är inne på  vår tredje plastgran och alla är sneda och vinda.
Tur i alla fall att vi fick tag i en för de var slut överallt i hela stan utom i en affär där de hade flera kvar.

Läste om brevbäraren som blev biten i armen av "rottisar". Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt dumheterna. Det finns folk som tror på allt de läser i tidningarna. Blir lika upprörd varje gång jag läser dessa artiklar, är det inte rasism att peka ut en viss ras? Man får ju inte göra så om det är en folkgrupp det rör sig om? Inte skriver man: en grekisk man mördade t ex.
Sedan undrar jag om någon verkligen har sett om den här hunden har stamtavla, dvs var en riktig rottweiler, har den inte det så är det en blandras och då har man inte rätt att skriva rottis.
Jag älskar i alla fall denna ras och har alltid gjort det och då vet man vad den går för nämligen att den tillsammans med chihuahua är världens bästa hund, en riktig nallebjörn.  Vi håller nu på att kolla upp olika kennlar för snart vill vi ha en till. Perfekt med en sån kompis åt Milton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0