Falukorvsformad

Här är det kallt ute. Jag har inte kollat hur många minusgrader vi har men det är tillräckligt.
Milton har vuxit otroligt mycket, han ser mer och mer ut som en tjock liten falukorv tycker jag. Man märker det mest på halsbanden som jag har fått spänna ut ganska rejält.
Han har också vuxit ur kattungeselen som vi brukar ha här hemma som extra för i bland får halsbanden fötter och då kan det vara bra att ha selen som extra.

Fodret vi kör med just nu är Royal Canins Chihuahuafoder. Det är dyrt kostar 149:- för 1,5 kg men det verkar bra och Milton äter det.
Vi började med det som Lotte, hans uppfödare rekommenderade, Royal Canins dvärghundsfoder men har nu övergått till det här.
Anledningen till det är att Mighty som vi känner har en otroligt len och fin päls trots att han aldrig borstas och de kör bara med Chihuahuafoder åt honom.
Någon storätare är Milton inte men tydligen får han i sig en del ändå eftersom han växer.
Att småhundar skulle vara kräsna håller jag inte med om, det är väl som med oss människor att smaken är som baken.
Jag hade en rottis förut som var vansinnigt kräsen och helst skulle han matas med sked, vilket jag gjorde i bland.

Det är nog lätt hänt att man gör en sån här hund kräsen för man tycker att de är så vansinnigt små och det gjorde jag också, trodde att Milton skulle försvinna om han inte åt och tänkte nästan börja med mjukmat bara för att han skulle få i sig något.
Tur att jag inte gjorde det för då hade han nog inte accepterat torrfoder sedan.

Idag ska Milton leka med sin kompis Mighty, får se om det blir några nya bilder på de två små rackarpojkarna.
Vi har i alla fall lagt in lite bilder på ett ställe som heter Pixel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0